Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Веремюк Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
Категорія:    
1.

Веремюк Л. 
Основоположні принципи школи дії у педагогічній спадщині В. А. Лая / Л. Веремюк // Рідна шк.. - 2012. - № 1/2. - С. 66-70. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено педагогічні погляди німецького вченого, теоретика експериментальної педагогіки, засновника Школи дії Вільгельма Августа Лая (1862 - 1926). Розкрито зміст основних принципів його школи: соціальний та етичний, індивідуальності, асиміляції та духовного зростання, взаємовідношення (кореляції), періодичності інстинктів, творчої діяльності та самодіяльності, гігієнічний. Окреслено схему педагогічного процесу в Школі дії, де викладання поділяється на спостережувально-речове та зображально-формальне. До першого В. А. Лай відносив усе те, що пов’язане зі сприйманням: життя природи (природна історія, фізика, хімія, географія), життя людини (історія, вчення про народне господарство, мораль, філософія та педагогіка). До другого – все те, що дає, на його думку, матеріал для "вираження": зображення, експерименти, словесне зображення (мова), художнє зображення тощо. Зазначено, що Школа дії В. А. Лая забезпечує різнобічну формальну освіту, яка надається паралельно з природним розвитком, а в поєднанні з принципом реакції приводить до шкільної організації та вироблення навчальних планів і методів. Наголошено на значенні педагогічної теорії вченого та ідей реформаторської педагогіки для розроблення проблеми вивчення дитини.

Освещены педагогические взгляды немецкого ученого, теоретика экспериментальной педагогики, основателя Школы действия Вильгельма Августа Лая (1862 - 1926). Раскрыто содержание основных принципов его школы: социальный и этический, индивидуальности, ассимиляции и духовного роста, взаимоотношения (корреляции), периодичности инстинктов, творческой деятельности и самодеятельности, гигиеничеcкий. Выделена схема педагогического процесса в Школе действия, где преподавание делится на наблюдательно-вещественное и изобразительно-формальное. К первому В. А. Лай относил все, что связано с восприятием: жизнь природы (естественная история, физика, химия, география), жизнь человека (история, учение о народном хозяйстве, мораль, философия и педагогика). Ко второму - все то, что дает, по его мнению, материал для "выражения": изображение, эксперименты, словесное изображение (язык), художественное изображение и т. п. Отмечено, что Школа действия В. А. Лая обеспечивает разностороннее формальное образование, которое предоставляется параллельно с естественным развитием, а в сочетании с принципом реакции приводит к школьной организации и выработке учебных планов и методов. Подчеркнуто значение педагогической теории ученого и идей реформаторской педагогики для разработки проблемы изучения ребенка.

Pedagogical views of the German scientist, the theorist of experimental pedagogy, founder of school of action W. A. Lay are cleared up in the article. Main principles’ content of his school is opened. The value of the pedagogical thepry of the scientist and the ideas of reformed pedagogy for the development problem of the study of a child emphasized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)52-8 В.А. Лай

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Веремюк Л. 
"Школа дії" як один із напрямків реформаторської педагогіки: історичний аспект / Л. Веремюк // Рідна шк.. - 2009. - № 4. - С. 74-76. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Здійснено ретроспективний аналіз основних напрямків діяльності педагогів-реформаторів, попередників "школи дії", періоду кінця ХІХ - початку ХХ ст. в різних європейських країнах. Висвітлено аспекти реформаторської діяльності трудових шкіл як передумову виникнення ідей педагогіки дії, дидактичні принципи якої розвинуті В.А. Лаєм. На думку В.А. Лая, поняття "дія" охоплює всі види діяльності та означає єдність впливу та діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)52-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Веремюк Л. Л. 
Педагогічні засади "Школи дії" В. А. Лая в контексті європейської реформаторської педагогіки кінця XIX - початку XX століття : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. Л. Веремюк; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. - Умань, 2014. - 20, [1] c. - укp.

Проаналізовано педагогічні засади "школи дії" В. А. Лая в контексті європейської реформаторської педагогіки. Здійснено ретроспективний аналіз та визначено передумови виникнення та розвитку "школи дії" у Німеччині в кінці XIX - на початку XX ст. Розкрито змістове наповнення ключових понять "сприймання", "переробка", "вираження", "дія", "реакція", що поглиблює розуміння педагогічних засад "школи дії" та здійснено їх педагогічну інтерпретацію в контексті сучасної педагогічної науки. З'ясовано особливості, принципи, методики "школи дії" як напряму реформаторської педагогіки. Виявлено вплив педагогічних засад "школи дії" на педагогічну теорію і практику європейських країн та України в зазначений період.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)52-8 Лай, В. А.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА411678 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Веремюк Л. Л. 
Історіографічна основа дослідження «школи дії» В. А. Лая / Л. Л. Веремюк // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 116-119. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто основні ідеї педагогіки дії, основоположником якої є німецький педагог-реформатор В.А. Лай. Висвітлено історіографію педагогічної проблеми «школа дії», яка представлена працями вітчизняних учених, періодичними вітчизняними виданнями кінця ХІХ – початку ХХ ст., дослідженнями педагогічної спадщини В. Лая, якими займались П. Дудек , Т. Кесерлінг Е. Хайнекен та сучасні науковці Німеччини: К. Гопф, М. Депаеп, У. Карле, Г. Флатх.

Раскрыты основные идеи педагогики действия, основателем которой является немецкий педагог-реформатор В. А. Лай. Исследуется историография педагогической проблемы «школа действия», которая представлена трудами отечественных ученых, периодическими отечественными изданиями конца XIX – начала ХХ в. Отмечено, что исследованиями педагогического наследия В. А. Лая занимались П. Дудек, Т. Кесерлинг, Е. Хайнекен и современные ученые Германии (К. Гопф, М. Депаеп, У. Карле, Г. Флатх.)

The author reveals the main ideas of action pedagogics, whose founder is a German pedagogue-reformer W.A.Lay. Studies historiography of the pedagogical problem «school of action», which is represented in the works of Ukrainian scientists, Ukrainian periodical editions of the end of the XIX – beginning of the XX century, scientific works of of W. A. Lay’s pedagogical heritage written by P. Dudek, T. Kesserling, E. Heineken and the works of modern German scientists C. Hopf, M. Depaepe, U. Carl, H. Flath.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Нім)52-8 Лай, В.А.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського